FAQ

Na základě uživatelské konfigurace lze spočítat spokojenost hráčů pro přidělení každé možné postavy. Aplikace se pak snaží nalézt rozdělení s co největší celkovou spokojeností.
Ne, aplikace předpokládá, že výběr účatníků už proběhl a všichni zadaní hráči se zúčastní hry. Z tohoto důvodu je vě většině případů potřeba zadat stejný počet hráčů jako postav.
Aplikace potřebuje mít možnost porovnat, zda je jedno rozdělení postav lepší než jiné. K tomu slouží výpočet spokojenosti jednotlivých hráčů s postavami, které dostali přiřazené. Aplikace proto nabízí konfigurace, jak dané hodnocení spočítat. Například jak bude hráč spokojen se svou nejvíce preferovanou postavou nebo naopak s postavou, která má maximální bojovou náplň hry, když o boj nestojí.
Jedná se o jeden ze dvou možností stylu registračního dotazníku. Organizátoři zveřejní seznam všech postav na hře včetně jejich medailonků. Hráči pak při registraci vyberou několik postav (typicky tři), které by si chtěli zahrát. Někdy zadávají i postavy, které by určitě hrát nechtěli. U některých her je pak i důležité v jakém pořadí jsou postavy zadané,neboli první zvolenou postavu chce hrát hráč nejvíce, druhou o něco méně atd.
Hodnocení rozdělení je spočteno na základě preferovaných postav, kteří hráči vyplnili ve svých dotaznících. Přičemž může hrát roli pořadí preferevaných postav, případně přímo postav zcela nechtěných. Samozřejmě se může stát, že některou postavu nikdo nechtěl, případně takříkajíc zbyla. V takovém případě se na hodnocení takového přidělení použije hodnota pro nechtěné postavy. Je pak na organizátorech hry zvážit, jak je tato skutečnost negativní pro spokojenost hráčů.
Jedná se o jeden ze dvou možností stylu registračního dotazníku. Organizátoři identifikují několik vlastností / charakteristik náplně hry, například boj, romantika, víra apod. Každá postava je pak popsána pomocí těchto vlastnosti, to znamená jak moc se hráč s těmito vlastnostmi setká, pokud za ni bude hrát. V samotném dotazníků následně hráči vyplňují,jaký obsah by si chtěli zahrát pomocí těchto vlastností.
Pro každého hráče a každou postavu je spočtena spokojenost s takovým přidělením. K tomu se dojde porovnáním hráčem požadovaných vlastností a vlastností postavy. Organizátoři mohou nastavit, jak jsou jednotlivé vlastnosti důležité pro spojenost hráčů. Lze také nastavit jakou roli hraje velikost rozdílu požadované hodnoty vlastnosti oproti kterou má přidělená postava. To znamená jestli bude hráč požadující boj 1 mnohem víc nespokojen s postavou s bojem 5, než s tou s bojem 3.
Každá postava musí mýt zadán gender, může být mužská (MALE), ženská (FEMALE) a obojetná (AMBIGUOUS). Pod obojetnou si lze představit jak postavy, které gender nemají, tak takové, které ve hře existují v mužské i ženské variantě. U hráčů se pak definuje,který gender postav by chtěli hrát. Možnosti jsou mužské (MALE), ženské (FEMALE) a obě libovolné (AMBIGUOUS).Aplikace tedy vůbec neřeší gender hráče, pouze preferovaný gender postav. Jako přidělení nechtěného genderu se bere případ, kdy se gender postavy a preferevoný gender liší a ani jedna hodnota není obojetná/libovolná (AMBIGUOUS).
Pro hry s větším počtem postav se může vyplatit provést přiřazování dvoufázově. Hráči si nejprve při přihlášení zvolí jakou hru by si představovali pomocí obsahového dotazníku. Algoritmus vybere pro každého více vhodných postav, typicky dvě nebo tři, a tyto tzv předvýběry jsou odeslány hráčům společně s krátkým popisem postav. Po seznámení se svým předvýběrem, hráči odešlou seřazenou trojici podle preferncí a tento vstup se zpracuje pomocé postavového algoritmu pro přiřazení finální postavy. Výhoda dvojfázového výběru postav jsou menší nároky na hráče během registrace (nemusí načítat info o všech postavách) a zároveň mají možnost si vybrat postavu podle konkrétního popisu ze svého předvýběru.
V současné době aplikace nepodporuje rozdělování do skupin, vždy je třeba mít definované postavy. V případě obsahové dotaznku lze omezení obejít tak, že každou skupinu převedete na příslušný počet postav, které budou mít stejné vlastnosti a jen budou mít odlišné jméno (lišící se například číslovkou). Pro postavový přístup, kde by hráči definovali konkrétní skupiny, taková možnost naneštěstí není.